marți, 3 noiembrie 2015

Sfarsitul lor trebuie sa devina inceputul nostru



   Tot incerc sa scriu ceva coerent de cand flacarile au mistuit vieti inocente in Clubul Colectiv din Bucuresti. Cu greu am reusit sa ma adun, chiar daca mereu m-am considerat o persoana puternica. Am trecut de la soc, la groaza, la durere, la plans, la indignare, iar acum am ajuns la un sentiment de determinare care m-a motivat sa nu stau inerta in fata mortii si a nedreptatii. Daca eu, care nu sunt direct implicata in acea tragedie am trait in lacrimi aceasta durere, nu indraznesc sa imi imaginez ce au simtit cei apropiati.
   Si ma intreb: totul se va termina atat de repede cu vina aruncata pe primii tapi ispasitori gasiti? Lumea vrea dreptate si schimbare pentru viitor, nu vrea sa isi inece suferinta in lacrimi si strigatele in tacere si acceptare.
   Societatea este macinata in interior. Tot mai multe intrebari raman fara raspuns. Oamenii nu mai accepta sa li se arunce cu praf in ochi pentru a uita, pentru a intoarce privirea. Durerea este determinare si putere. Sfarsitul lor trebuie sa devina inceputul nostru. Ei nu trebuie lasati sa fi murit degeaba! Le datoram asta lor si noua! Inca se mai poate face ceva. Putem reconstrui fara sa uitam vreodata suferinta care i-a smuls fara mila din imbratisarea vietii.
   Adevaratii vinovati stau ascunsi in spatele functiilor. Unii au incercat initial sa para eroi. Erau parca pregatiti déjà pentru ceea ce urma sa se intample. Simteau mirosul usturator de fum cu zilele inainte ca el sa mocneasca. Le-a scapat oare de sub control propriul plan?

   Nu mai avem timp de plans. Asta nu ii va aduce inapoi. Le datoram DREPTATEA! Ne cer acest lucru lacrimile lor de sange, mainile lor arse, chipurile lor fara zambet si desfigurate de foc. Ne cer acest lucru suferinta celor care inca se zbat pentru a supravietui. Ne cer acest lucru cei care au salvat oameni cu pretul vietii lor. Daca nu facem ceva acum, ei au murit in zadar. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu